Stuurgebouw tunnel A40 Bochum
Afdichting achteraf van kabels en mantelbuizen met gesplitste flensplatten en gesplitste kabel- en buisafdichtingen
AFDICHTING ACHTERAF VAN KABELS EN MANTELBUIZEN MET GESPLITSTE FLENSPLATEN EN GESPLITSTE KABEL- EN BUISAFDICHTINGEN
STUURGEBOUW TUNNEL A40 BOCHUM
STUURGEBOUW TUNNEL A40 BOCHUM
Projectgegevens
Gas- en waterdichte afdichting van bestaande en nieuw aan te leggen kabels en gegolfde beschermbuizen.
Veiligheidstechnische uitbreiding van de bestaande verlichting en LED-verkeersborden in de tunnel van de A40 bij Bochum.
Aan het stuurgebouw moest voor de sanering en verbouwing van het verlichtingssysteem en de uitbreiding van bestaande veiligheidssystemen een extra aantal nieuwe kabel- en bedieningsleidingen betrouwbaar en waterdicht worden ingevoerd. De aanwezige kabels en beschermbuizen moesten tijdens de montage in bedrijf blijven en mochten dus niet losgekoppeld worden. Naast de aanwezige leidingen werden er ook nieuwe bedieningsleidingen en gegolfde mantelbuizen aangelegd. Bestaande bescherm- en mantelbuizen werden weer precies passend opgenomen in het nieuwe HRD-afdichtingssysteem. De flensplaten werden gemonteerd op rechthoekige sparingen (770 x 410 mm).